Vegetarisk lasagne!

Har sett lite överallt på bloggar att många har middagspanik, jag med!
Fick detta recept av min mamma i en bok när jag flyttade hemifrån och det är en av mina favoriträtter!

Vegetarisk Lasagne 


2 gula lökar
ca 100 g rotselleri
1 morot
1 burk krossade tomater
1 msk tomatpuré
1 dl vatten
1 buljongstärning
½ tsk basilika
½ tsk oregano
½ krm vitpeppar
500 g keso
1 dl mjölk
6-8 lasagneplattor
2 dl riven ost

Grovriv lök, rotselleri och morot. Fräs i margarin.
Tillsätt krossade tomater, pure, buljongtärning, vatten och kryddor.
Rör ut keson keson med mjölken.
Varva i en smord form:
Tomatsås
lasagneplattor
keso
Strö över den rivna osten och grädda i 225 grader i ca 30 min.
Klart!
Supergott och superenkelt.

Kommentarer
Postat av: Sophia

bloggvärlden är allt bra fantastisk.
tack för tipset =)

2007-09-08 @ 09:37:43
URL: http://sophiaolsson.blogg.se
Postat av: Natalie

Yes, bloggvärlden är underbar Sophia ;)

2007-09-10 @ 12:47:51
URL: http://missmum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0