Sovställen

Fortfarande håglös och matt men jag mår bättre. Kaspian är superglad och ler hela tiden så det är svårt att vara ledsen med en sådan älsklingsunge i samma rum!
Har precis kommit hem från IKEA, handlat lite grejer till Kaspians rum som ska bli HANS rum nu.
Just nu står det en del kartonger med Rouzbehs kläder och saker som jag ska skänka till öppen hand eller liknande.
Så det är kvällens projekt, sortera ur grejer ur rummet och möblera om lite praktiskare därinne.
Har tänkt att han så småningom ska sova därinne på dagarna men på nätterna i mitt rum, blir enklare när han ska ammas nattetid.
Är det någon som gjort så? Jag kommer alltså flytta hans säng från hans rum till mitt rum på kvällarna och tvärtom på dagarna, allt för att han ska vänja sig vid sitt rum. Kan det bli förvirrande eller kommer han inte märka det?

Sedan, när han inte ammas längre kommer han alltid sova i sitt rum.

Detta är mina planer so far. Skriv gärna era egna tips och hur ni med barn gjort/gör.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är nog inga problem med att flytta honom framåtillbaks. Jag har själv inga erfarenheter om det för Erik fick inte sitt rum förrän för ca 6 mån sen å då var han 1,5 år. Men det gick jättebra!

2007-09-29 @ 19:45:58
URL: http://marie1982.blogg.se
Postat av: Hannah

Hur gammal är din son?
Min son började sova själv i sin säng när han var runt 3-4 månader och vaknade bara 1-2 gånger för mat.
Jag vet ju inte hur ofta du ammar honom, men om du orkar och vill så kan du ju låta honom somna i sin egen säng så att han lär sig att det är där han ska sova och sen när han vaknar på natten så flyttar du bara över honom till din egen säng. På så sätt slipper du konka sängen fram och tillbaka! Tillslut så kan sova i sin egen säng.
Jättefin blogg du har föresten! DU är verkligen stark, jag beundrar dig :)

2007-09-29 @ 23:33:41
URL: http://colinsmamma.blogg.se
Postat av: Stina

Min Freja har sovit i egen säng i eget rum från dag 1, jag hade babyavlyssnare och gick in till henne när hon vakande. Funkade jättebra. Jag tror inte att det spelar någon roll var sängen står, det är ju samma säng. En varning dock, passa dig för att somna med honom när du ammar. Det gjorde jag, jättemysigt, men hon vande sig snabbt vid att sova brevid mig så nu får vi skärpa till oss. Unvik att somna tillsammans så kommer allt att gå jättebra tror jag.
Kram! : )

2007-09-30 @ 11:57:59
URL: http://svenshemmafru.blogg.se
Postat av: Veronika

Kaspian har sovit i sängen med oss, det var enklast när vi fortf ammade. Det händer ännu i perioder att han vägrar sova om han inte får sova i vår säng. När de blir lite större är man ju inte lika rädd att man ska råka krossa dem. Jag skulle nog inte orka flytta sängen fram och tillbaka, vi orkade som sagt inte lägga över honom i sin säng när den stod i samma rum, men det får du ju känna efter själv.

2007-09-30 @ 12:42:59
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Natalie

Tack för tipsen Hannah och Stina! Han är 4 månader.
Det är just detta som är problemet för mig, veronika. Jag är livrädd att i sömnen rulla på honom och stover därför stel som en pinne och vaknar med diverse kramper och stelhet..
Marie, sover han hela nätterna eller kommer han in till er ibland?
KRAMAR

2007-10-02 @ 19:19:07
URL: http://missmum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0