Effektiv mamma

Helt OK dag, när Kaspian sov sin eftermiddagslur så passade jag på att göra lasagne, två olika pajer och chili con carne som jag fryser in.
Så underbart att ha hemlagad mat i frysen när man inte hinner laga eller helt enkelt inte har lust.
Fryser in portionsbitar i folie så tar man bara fram, lägger upp på tallriken o in i micron, lite sallad till så är middagen klar!

De kokade morötterna var faktiskt ingen hit, en sked sen räckte det för lilleman!
Panikdammsög med ledsen prins på armen. 
Nu ska jag sätta mig mysigt med filt och en tidning och amma, sedan bad och läggdags för natten. 
Han sover bättre på nätterna nu, men fortfarande runt tre väckningar som jag inte är van vid. Den första vid två då är han ju bara hungrig, äter och somnar. Men de andra två duger inte amning utan bara att gå runt runt i lägenheten tills han somnar i famnen.

Tack för svaren i nedstående inlägg, Kanske inte är någon större panik, väntar någon dag till sedan ringer jag bvc.  
Han ser inte ut att lida av det och han har heller aldrig "försökt" utan resultat. jag tror att det är nya maten som krånglar till det lite nu i början. Ska ta det lugnare med gröten på kvällarna och halvera den och amma istället för bara gröt ett litet tag.

Nej, amning sedan bad och sedan diska sedan vika tvätt sedan borsta tänderna sedan somna.

Kommentarer
Postat av: Stina

Kul att du hittade min blogg. Välkommen tillbaka!
Hur gammal är din son?
Läste lite om din bakgrund och det hemska som hände. Jag tycker att du är jättestark som går vidare och tar hand om din son själv. Kram Stina

2007-09-14 @ 10:31:44
URL: http://svenshemmafru.blogg.se
Postat av: Stina

Du behöver nog inte oroa dig för det där med bajset förresten. Frejas mage hakade också upp sig lite när vi började med gröt och smakportioer men nu bajsar hon minst en gång om dagen igen. : )
Svar på dina frågor finns på min blogg.

2007-09-14 @ 10:36:09
URL: http://svenshemmafru.blogg.se
Postat av: Natalie

Kaspian är född 19 Maj, så fyra månader på onsdag =)
Vad bra, många som skrivit att det kan bero på nya maten. Skönt, då slipper jag vara orolig!
Kram till er där borta

2007-09-14 @ 10:59:53
URL: http://missmum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0