Nattning..

Är lite trött och allmänt degig.

Kaspians nattning har alltid gått jättebra, jag har lagt honom i sin säng, suttit bredvid i kanske tio minuter och strukit honom på magen och pratat/sjungit. Sedan har jag gått ut och han har gråtit kanske en minut sedan somnat. Jätteskönt men de senaste två kvällarna har han gråtit och gråtit helt hysteriskt när jag gått ut. Jag har bestämt att vänta tio minuter innan jag gått in och börjat om.
Dvs att jag har tagit upp honom och vaggat honom lugn och sedan lagt ner honom igen osv.. Men han har gråtit lika hysteriskt varje gång och efter 3-4 gånger lät jag honom somna i min famn.

Så vill jag inte ha det, jag vill varken att han ska somna vid bröstet eller i min famn då det blir så krångligt om någon annan ska lägga honom.

Jag tänker försöka några kvällar till med den vanliga metoden. Rikard tror att han behöver förstå att han måste somna i sängen och att han inte får somna i min famn och då kommer somna direkt så jag skulle alltså vara konservativ.
Aja, ville bara skriva av mig lite, är lite nere då hans nattning alltid gått så galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0