mammagrupp

Häromdagen började jag känna mig lite rastlös och längtade efter att få prata beeebisar med andra mammor vilket Rikard varken vill eller kan.
Så jag ringde upp till BVC och hörde om det fanns någon mammagrupp som man kunde få besöka.
Hon gav mig numret till en tjej som hade hand om en mamma/bebisgrupp för halvåringar, de skulle träffas idag och hon sa kom bara. Lät superbra då de träffades i en lokal där de fikade men som samtidigt bara var för dem så man slipper känna sig lite "dum" mot någon caféägare när man kommer med tio barnvagnar och skrikiga barn ;)
12.00 och det ska bli så kul tycker jag! Sju andra mammor och bebisar och et riktigt kliar i munnen på mig att få prata barn och bebisar, speciellt då jag tror Kaspian börjar få tänder så jag kan få lite tips =) 
Han har inte haft speciellt ont vad jag har märkt utan det är mer att han har händerna i munnen hela tiden och även leksaker börjar slinka in till mammas förtvivlan. 

Så nu ska jag äta frukost och amma, sedan fixar vi iordning oss och så. 
Åker tillbaka till Stockholm på tisdag troligtvis. Känns jobbigt men ändå skönt, börjar somsagt känna mig lite rastlös utan mitt hem och vännerna i Stockholm. 
kramar 


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag har trott att Frejas tänder är påväg i fyra månader nu. Hon började också hålla på med allt i munnen och vissa dagar har hon varit jättekonstig och gråtit utan att man har förstått varför. Mycket ovanligt för att vara henne.
Bli inte förvånad om det inte blir några tänder, min barnmorska sa att man inte behöver oroa sig förrän vid ettårdagen. Det där med att stoppa saker i munnen är visst något man för vänja sig vid. Freja stoppar allt i munnen sladdar, damm, papperstussar, bajs (bläää), man måste vara med hela tiden. Tillslut orkar man intye bry sig om det som inte är direkt farligt. Det är bara bra om de får i sig lite smuts, de behöver bygga upp sitt imunförsvar helst medan man fortfarande ammar då är det mindre risk att de blir sjuka. Freja slickar på golvet men har som mest varit lite snuvig. Så du behöver nog inte oroa dig. : )
Oj då, jag hade visst också ett stort behov av att prata bäbisar. Ha en bra dag! : )

2007-10-18 @ 00:14:20
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0