Crazy baby

Kaspian har helt rubbat om sina sovrutiner totalt.
Jag har haft honom i perfekta rutiner sedan han föddes men nu ska han väl gå ur dem och då blir allt bara knasigt.
Jag la honom vid åtta då Maya o co kommit, sen sov han så duktigt fram tills nu.
Vi har grillat och ätit färdigt och sitter i soffan med vin(krusbärscider för mig) och slöpratar.
Kaspian vaknade och nu ligger han på en filt på golvet och är sååå glad o pigg o sprattlar o håller på.
Hello? Du ska sova plutten. ..

Nu får han iallafall lite mat och sen får han väl ligga o sprattla tills han somnar.
Skönt att han inte är ledsen iallafall .

Men imorgon måste jag verkligen ta tag i det här o se hur han och när han vill sova o lägga rutiner efter det.
Blir galen annars. Det är såå skönt o ha stenhårda rutiner både för mig o Kaspian, Jag vet när jag kan göra saker, planera efter hur han sover o äter och han behöver aldrig "tänka på" när han ska sova eller äta .
Tror barn blir trygga om de vet när de ska sova och äta.

Nu ska jag vagga honom ett tag o vill han inte sova får han ligga o prata med oss o somna bäst han vill .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0