BM o sjukt dåligt samvete

Hos barnmorskan var allt bra. Han ligger bra på kurvan och ser frisk o glad ut sa hon. Hon var stressad så vi var bara där en kortis.
Sedan gick vi hemtill Kickan, Kaspians gudmor och åt middag och sjöng singstar. Har inte haft så kul på länge, haha! 
Sen började vi prata djupare saker och jag började gråta, ingen famn är bättre än Kickans o gråta ut i!!
Jag grät såpass mycket att Kaspian vaknade, Kickan lyckades få honom o somna igen.
Sedan blev jag arg på mig själv, Kickan drack vin o jag hällde upp ett glas till mig. 
Jag tänkte inte och Kickan försökte stoppa mig men jag skrek/grät:

 "Ett jävla glas vin är jag väl förfan värd!" 

Tyckte jag, ja. I all gråt och ånger.
Men fyfan vad jag ångrar mig nu, gråter o gråter o gråter. Hur kan jag vara en så dålig mamma att jag dricker vin när jag ammar min lille son ?
Jag har panikdruckit 3 liter vatten, gått på toa, pumpat ut mjölk o slängt.
Kaspian kommer vakna vid ett, då vill han ha mat och jag kommer inte våga ge honom.
Varför i helvete drack jag ett glas vin för? Det var inte ens gott.

Har ringt till mamma, hon sa att det inte alls var någon fara.
Ett glas gör inte så  mycket, dessutom har jag ju kissat o pumpat,  o han dör inte om han får i sig lite alkohol.
Lugnade mig lite men det låter så himla hemskt, min lille prins ska få i sig alkohol!
O allt är mitt fel.
Helvete också. Hur kunde jag vara så dum?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaha! Här skulle man bara läsa en liten rad om hur andra mammor har det, vad händer? Jag finner mig själv störtlipandes över datorn. Tack för det!
Låter som om du klarat dig igenom ett svårt år, det sägs att det första året är värst. Men vad vet jag?
Jag tycker absolut inte du ska ha ågren för att du drack ett glas vin, det är ingen fara! Din lille pojk verkar så go ändå!
Hoppas livet bara blir bättre för dig, vännen, jag håller tummarna!
Många kramar Jenny!

2007-07-06 @ 22:44:38
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0