Julklappsshopping med bebis

Julklappsshopping.
Klingar ordet bekant?
Jag var ute igår, satte Kaspian i sele på magen eftersom jag får panik av att försöka komma fram med barnvagn när det är 55943 personer i vägen (och jag vet att de blir minst lika irriterade).
Han var jättelugn i början och tyckte det var jättekul, men itakt som mina händer fylldes med diverse påsar blev han lessnare och lessnare.
Min rygg började strejka och svetten krypa fram, Kaspian gnälla.
Jag sprang in på närmaste McDonalds där det var tjockt med folk.
Jag ville bara få ur honom ur selen innan han började gallskrika, därför satte jag mig på första bästa plats och släppte kassarna, Percis när jag fått ur honom och han var lugn kommer det fram en tjej som jobbar där och säger; "Ursäkta, men du måste beställa något för att få vistas i våra lokaler".
Då brast allt och jag kokade av ilska, stress och hyperventilerade.
Tack gud för taxi med underbara taxichaufförer, säger jag bara.
Hade inte klarat av tunnelbanan i det tillstånd jag var i.

Kan ni förstå att det var helt underbart att få sitta med en stor kopp thé när Kaspian sov...?
Nu får julklappsshoppingen bli mer utspridd, två klappar om dagen eller något, aldrig mer försöka få alla färdiga på en dag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nä usch vad jobbigt!!Lider med dig och jag kunde verkligen känna den där känslan du beskrev när man är helt slut och svetten bara rinner! Jag tycker att du kan med gott samvete nätshoppa dina julklappar =) Det har jag gjort!

2007-12-15 @ 21:46:32
URL: http://mammipappibebis.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag förstår dig, det är helt hysteriskt ute nu när det närmar sig jul. Det är ju tyvärr det att barnen orkar ju inte med så mycket. Synd i vissa lägen.

2007-12-16 @ 18:06:02
URL: http://marie1982.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0