Tre månader!!

21.40 för tre månader sedan var första gången jag fick Kaspian i famnen!!
Har precis satt bror på tåget till Malmö och nu ska vi ta det lugnt här hemma och bara mysa. 

Har hämtat pizza och precis ammat Kaspian som ligger i babygymet och pratar, pratar pratar med leksakerna=)
Älskar dig!! Tänk att jag har fått äran att älska och ta hand om dig, just dig min son i tre månader och jag är såå förväntansfull och glad att jag kommer få vara med om hela ditt liv!
Tårarna rann mycket idag då bror pratade om sin dotter och hur han kände sig då han tänker tillbaka när hon var liten och hjälplös och nu är tonåring med helt egen vilja samtidigt som hon kommer och bara vill ligga i soffan och mysa. Han älskar henne och jag ser verkligen det när han pratar om det trots att de har haft det knaggligt och inte träffas så ofta som han vill men kärleken övervinner ALLT!

Hittade några frågor som Josefine skrivit;

1. Vilken är den största skillnaden tycker du tiden före / efter barn?
Spontanitet, jag kan inte bara ta på mig skorna och gå promenad eller gå hem till en kompis och stanna till sena natten. Och jag som förut hatade att planera måste nu planera vad jag ska göra, packa ner extrakläder etc inför resor och liknande. Jag måste också alltid tänka ett steg längre.
2. Vad hade du velat veta innan du skaffade barn som du inte fick veta?
Att det är så jobbigt som det faktiskt är, jag tänkte nog "Bara jag får ett snällt barn som sover blir allt bra".
3. Vad är det snällaste omgivningen kan göra för dig sen du fick barn?
Bry sig, Ta honom någon gång så jag kan få dammsuga, laga färdigt maten etc etc.. Hjälp överlag, Som jag faktiskt tycker mina vänner och även "främmande" är duktiga på! 
4. Vad längtar du mest efter just nu?
Att få äta pizzan som står på köksbänken och lägga mig samtidigt som Kaspian o bara MYSA och pussa på honom tills han somnar.
6. Har du blivit mer/mindre aktiv sen du fick barn än tidigare?
Beror på vad man menar med aktiv, jag har blivit mer aktiv påsåsätt att jag går långa promenader dagligen med vagnen, jag håller efter hela tiden, diskar efter maten osv vilket jag INTE gjorde tidigare. Mindre aktiv på så sätt med resor, gå ut, shoppa o liknande.
5. Visst var/ är det värt det OAVSETT allt jobb, trilskande nätter o annat mindre GLAM?
Absolut! Visst finns det gånger man bara vill lägga sig i ett bad och glömma bajsblöjor och spyor o rinnande bröst men så får jag bara en blick av Kaspian och jag förstår genast varför jag gör allt detta, KÄRLEK. =) Utan Kaspian hade jag troligen legat under ett täcke o stirrat in i väggen hela dagarna, Han har gett mig livet och jag likaså till honom! Utan varandra skulle inte vi klara oss, den tanken är så oerhörd, att en liten hjälplös bebis kan ge en så OERHÖRT mycket. =)




På tisdag är det ett år sedan, helt ofattbart. ♥


Kommentarer
Postat av: lilla anna

Har nu läst din blogg från början till slut... kunde inte slita mig. Grattis till lilla Kaspian på 3 månaders dagen och en s t o r kram till hans mamma som gör ett riktigt bra jobb :)

2007-08-19 @ 20:13:42
URL: http://anapanasiti.blogg.se
Postat av: Maria

Hej! Jag halkade in på din blogg nu precis och vill bara säga att jag tycker att du är oerhört stark. Jag vill också sända dig positiv energi och önska er en fantastiskt fin höst!

2007-08-19 @ 20:17:06
URL: http://kerstinmarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0